Prieš pradedant rinkti šinai

Kol supranti, kaip reikia teisingai daryti kirtį, praeina ne vieneri metai, kai pradedi jausti judesį, ištrauki ne vieną rakštį iš pėdos ar rankos, kaip prieini prie kardo ardymo, vėl bandai suprasti esmę…
Pirmieji šinai ardymai prasideda nuo pažinimo alkio. Tada nežiūrima į patarimus, kurie seniai pamiršti, nes norime būti savarankiški, specialios literatūros neskaitymas, jos ignoravimas arba neturėjimas laiko papraščiausiai jai, nesinaudojimas internetu, ten begalės netikros arba ne taip pateiktos informacijos ir t.t.
Kokius kelius praėjome mes, pirmas: nenaudokite kitų šinai bambukinių listelių, nedėkite vienas šalia kito prie jau esamų jūsų kardo bambukinių listelių, net  ir kaip norėtumėte taupyti, jie atlaikys pirmąjų keiko, antrojo gali ir nesulaukti.

04

Kas atsitinka, kada per daug suveržiamas nakajui dirželis, vidiniai bambuko grioveliai trinasi vienas į kitą, jie skyla į daug mažų plaušų. Jie pradeda irti ir dulkėti, didesnės atplaišos taikosi į mūsų pačias pažeidžiamiausias vietas.

08 05

Perdaug įtempėme tsuru – pintą virvę, gavome štai tokius vidinius listelių įtrūkimus. Iš išorės jų nesimato, šinai atrodo lankstus, suspaudus rankose, įtartinai maloniai trinasi listelės vienas į kitą, bet ar ne laikas po praktikos gryžus namo pasitikrinti savo darbo įrankį?

01 02

Ką daro jėga? O gal protas? Na taip, per stiprus kirtis, dešinė ranka vedanti, vietoje vieno kirčio, visi penki ir iš visų pusių. Grotelės šalmo gerai, kad metalinės, riešas bus vėl mėlynas, tare saugo juosta, bet ne kojas ir kelius, gaila. Kaip vienas iš mūsų pasakė, gaila, kad šiandien neužsidėjau alkūnių apsaugas…

03 10

Dėl ko reikėtų nuiminėti tsuba ir tsubahome? Pirmoji tsukagava šalia rankenos, pajuodusi, nuo prakaito ir nešvarumų, pasižiūrėkite ir tamstos šinai rankena neturi pirminio vaizdo? Antrasis paveiksliukas, atsiradę randai rankenoje, jei ketvirtu kartu nuiminėsite tsukagava, galite ją nuimti ir iš dviejų dalių.

07 11

09

Išbandykite viską, pertempkite, perveržkite, laikykite aliejaus vonelėse, šveiskite kuo norite tas bambukines listeles, darykite viską, ieškokite tiesos patys, nes tai yra pažinimas, nes tai yra kendo.

9 atsakymai į “Prieš pradedant rinkti šinai”

  1. Keli pastebėjimai iš patirties.

    Kai kurių gamintojų shinajų tsubų vidiniai kraštai yra aštrūs ir tiesiog „pjauna“ rankenos odą, todėl visai neblogai tai patikrinti. Šiek tiek apdorojus juos švitriniu popieriumi, galima išvengti tokio tsukagawos plyšimo, kaip paskutinėje foto.
    Aišku, svarbu ir shinajaus laikymas – be teisingos plaštakų padėtis, lengvo suspaudimo (kurių gal net nebūtina minėti) labai svarbu išlaikyti nedidelį atstumą tarp dešinės plaštakos ir tsubos.

    Šiaip pagrindinės shinajaus lystelių pažeidimo priežastys – netaisyklinga kirčio trajektorija pernelyg dideliu kanpu. Ypač kai pataikoma į šalmo groteles (mengane). Tai išduoda charakteringos pilkos spalvos žymės ant shinajaus ir skersiniai lystelių lūžiai.
    Išilginiai lūžiai dažnai įvyksta, priiminėjant itin didele jėga atliekamus kirčius (ypač per kirikaeshi).
    Per daug sausai ir prie šikumos šaltinių laikomas ir/arba neteptas shinajus skils labai greitai. Jei, žinoma, juo reguliariai dirbama.

  2. turime ir isbande esame tsuba su guminiais vidaus krastais, praktiska ir patogu, siulome pasinaudoti ir musu patirtimi. apie tsubas atskira tema turesime.
    taip, sinai yra veidrodis zmogaus, ypac tsukagavoje, smagu ziureti i tsuka, kada rankenos dalis arciau tsubos ir galas yra juodai melynas nuo prakaito persunktu ranku ir pirstiniu, o viduriukas baltas kaip naujos odos, kuriame isdidziai puikuojasi sinai seimininko vardas, reiskiasi laikymas bambukinio kardo yra teisingas, o sausas sinai, puikus lakmusas kiekvieno is musu darbo praktikos metu. tikslus ir lengvas kirtis suveda draugystei medi su metalu kartu isgaudami subtilu skambesi, kuri vel ir vel norime isgirsti kuo subtilesni ir jega jau buna ne prieko.

  3. Nenorėčiau būti palaikytas netaktišku, domiuosi tiesiog iš smalsumo.

    „tikslus ir lengvas kirtis suveda draugystei medi su metalu kartu isgaudami subtilu skambesi, kuri vel ir vel norime isgirsti kuo subtilesni ir jega jau buna ne prieko.“

    Bet sąmoningai Jūs juk nekertate į mengane?

  4. zmogus vedamas smalsumo ir turedamas pazinimo alki atranda naujus zemynus, kaip kad buvo su amerikos krantais.
    mes samoningai praktikuojame kendo.

  5. Labai mėgstu metaforas… O ar nesutiktumėte atsakyti konkrečiau?

  6. Dariau, mes ka galvojame, ta ir darome, ka darome, ta ir sakome. Mes praktikuojame kendo.

  7. Jeigu kertama į mengane, tai gali būti ir motodačio kaltė – pernelyg užverčia galvą. Beje, KW forume skaičiau, kad Japonijos policijos dožo (dar vienas probleminis žodis 🙂 policajai mėgsta loštelti atgal, kad išvengtų kirčio į men. Tada jau tikrai – medžio ir metalo draugystė, po kurios medžiui lieka šiokių tokių „nuoskaudų“.

  8. „tikslus ir lengvas kirtis suveda draugystei medi su metalu kartu isgaudami subtilu skambesi, kuri vel ir vel norime isgirsti kuo subtilesni ir jega jau buna ne prieko.“

    Jei minėjote, kad „ką darote, tą ir sakote“, tai, kaip suprantu, pirminiame variante rašoma ne apie policijos dojo? Ir apie galvos užvertimą nėra nieko, bet minimas „tikslus (būtent tikslus) kirtis, po kurio vėl ir vėl norime ir t.t.“?

    Pastaba. Tiesą sakant, Ričardai, tikrai nekeliu klausimo dėl to, ar jūs praktikuojate kendo, nebent kuriam kitam skaitytojui tai rūpėtų.

  9. P.S. : Kaip tik dėl to, kad Jūs užsiiminėjate kendo, nematau priežasties, kodėl aš ar kuris nors kitas kolega negalėtų išgirsti Jūsų nuomonės dėl mūsų praktikuojamo užsiėmimo detalių.

Parašykite komentarą