Pirmoji dviračių-dalinimosi programa Japonijos miestuose

photo

Mažinti anglies dvideginio kiekį yra taip pat lengva kaip važiuoti dviračiu – ypač jeigu gyveni Toyama ar Kita-Kyushu miestuose, kur buvo įgyvendintos pirmosios šalyje komercinės dviračių-dalinimosi programos.
Kovo mėn. pristatytas bendruomenės projektas leidžia gyventojams pasiimti dviratį vienoje vietoje ir palikti kitoje. Organizatoriai tikisi, jog tokio transporto prieinamumas sukurs perspektyvią alternatyvą automobiliams. Iki šiol tokio tipo akcijos buvo vykdomos tik tam tikru laiku ir tik tam, kad būtų surinkti reikalingi duomenys.
Toyama miesto valdžia tikisi, jog gyventojai pereis nuo individualių transporto priemonių- automobilių- prie viešojo transporto. Todėl ji įpareigojo Cyclocity Inc., Prancūzijos reklamos milžino JCDecaux dukterinę bendrovę, vykdyti dviračių-dalinimosi programą. JCDecaux vykdo panašias programas 64-riuose Europos miestuose, suteikdama galimybę naudotis daugiau negu 20000 dviračių, kurių net 1450 yra Paryžiuje.
Kuniko Furuhata, 57 metų samdoma darbuotoja, gyvenanti Toyama mieste, dviratį išsinuomoja 2-4 kartus per dieną. Iki darbo ji dviračiu važiuoja apie kilometrą, o grįždama užsuka į prekybos centrą ar knygyną, ir taip nukeliauja apie 2km. Dviratį ji palieka netoli kelionės taškų, tad jai niekada nereikia rūpintis stovėjimo vietos paieška ar dideliais stovėjimo vietų mokesčiais. „Lyjant namo keliauju elektromobilio tipo tramvajumi, kas yra daug lanksčiau negu turėti nuosavą dviratį.“
Susimokėjęs mėnesinį mokestį 500 jenų (15LT), asmuo ne ilgesnėms nei 30 minučių kelionėms gali naudotis neribotu dviračių skaičiumi. Dviratininkui nuskenavus savo mėnesinį nario bilietą, dviračio priekinis ratas yra automatiškai užrakinamas stovėjimo mechanizmu.  1 km diapazonu aplink Toyama miesto rotušę  kas 300 metrų yra išdėstyta 15 dviračių stotelių su 150 dviračių. Daugelis punktų yra netoli autobusų ar elektromobilių stotelių, tad gyventojai gali lengvai keisti transporto priemones. Nuo Balandžio 30 dienos užsiregistravo 719 vartotojų, kurie tokiu būdu keliavo 5404 kartų.
Dviračių-dalinimosi programoms Toyama ir Kita-Kyushu miestuose buvo skirta po 100 milijonų jenų (3 mln Lt) pradiniams etapams- dviračių stovėjimo stočių pastatymams ir pan.- įgyvendinti. Pasak STB Tyrimų instituto vyriausiojo tyrėjo Muneharu Kokura, tokios dotacijos prilygsta investicijoms į viešąjį transportą, super greitų traukinių kelių  infrastruktūrą, ir tai rodo, kad į dviračius yra žiūrima kaip į viešojo transporto priemones.

Šaltinis –THE ASAHI SHINBUN. Autorius – Kentaro Koyama. Tekstą vertė – Karolis. Tekstą redagavo – V. Lietuvnikienė.

Parašykite komentarą